Sayfalar

12 Nisan 2014 Cumartesi

Süt Konservesi

10 yıl önce duyduğum ancak yeni uygulamaya başladığım ve çok memnun kaldığım süt konservesini sizinle de paylaşmak istiyorum. 
Teyzelerden kiloyla halis muhlis inek sütü alınır iyice kaynatılır. Hiç ara vermeden kaynarken cam kavanozlara koyulup kapakları (konserve kavanozu kapakları) kapatılır. Kavanozlar kuru bezle tutulup kapakları iyice sıkıştırılır. Ters çevrilip soğumaya bırakılır. 
Ben riske atmayıp buzdolabında saklıyorum. 1 taneyi de dışarıda bırakıp deneyeceğim sonucu sizinle paylaşırım. Yapım şekli annelerimizin ev konservesi yapımıyla aynıdır. 

4 yorum:

  1. Merhaba, süt konservesini dışarıda bekletip sonucu yazacaktınız.

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısınız ben onu paylaşmayı unuttum. Bu son yapışımda dolapta beklettiklerimin yarısı oldu, yarısı ise bozuldu. Dışarıda bıraktıklarımın ise tamamı bozuldu. Çok denenmesi gereken bir şey değilmiş yani :)
    İlginize teşekkür ediyorum. Bu kadar geç cevap verdiğim için de kusuruma bakmayın. Keyifli günler...

    YanıtlaSil
  3. Kavanozun tamamini sütle doldurmqk gerekiyormua hic bosluk kalmayacak

    YanıtlaSil
  4. Hayır gerekmiyor yarım kalması sorun olmuyor.

    YanıtlaSil